BİN ATLILAR GİBİ ŞENİZ

Maça Hakan, Yusuf, Burak, Cenk’le başlamamız gerektiğini düşünüyordum, zira Fransa ilk maçın intikamını alırcasına oynayacaktı ve yetenekli ayakları vardı bizim kapanmadan savunmamıza baskı  yaptırmadan orta sahada top çevirip savunmamızı dinlendirecek araya  top atacak ve şut atabilecek bir takım olarak çıkmamız gerekiyordu.

Ama Şenol hoca Türkiye gibi oynamak yerine Arnavutluk gibi oynamayı tercih etti veya klasik bir Süper lig takımı gibi arkada kalabalık dur hızlı savunma arkası topu at fişek bir forveti koştur.

Lakin bu plan işe yaramadı orta sahayı kalabalık  tuttuk  pozisyon kayması yaşandı üç benzer oyuncu ( Ozan Mahmut Okay ) birbirlerine bıraktıkları pozisyonlarda fransızlar boşlukları fırsat bilip attı geçti, arkaya top atma taktiği hiç işlemedi çünkü Burak çok formsuzdu defans oyuncularını koşturamadı içlerinde kayboldu. Hava topu bile alıp savunmayı rahatlatamadı gerçekten bu anlamda çok kötü bir burak vardı.

Fransa geldikçe geldi griezmann ,sissoko önüne gelen kaleyi gören vurdu kalecimiz gecenin yıldızı mert ise kusursuz bir performans gösterdi ve fransızlara geçit vermedi.

Gol gelmedikçe fransızlar gerildi taraftarları sessizleşti oyuncular agresifleşti daha sert müdahaleler yapmaya başladılar daha fazla atak üretmeye çalıştılar bizde onlara merih çağlar ve mert üçlüsüyle etten duvar ördük adeta.

Mert’in hakkını yukarıda verdim şimdi sıra merih ve çağlarda her an fransızların enselerindeydiler orta sahaya kadar çıktılar basmak için arkada geçirmeyip takımı hırslandırdılar.

Uzun yıllar sorun yaşamayacağımız bir stoper ikilimiz var ( yedekleri ozan kabak ).

Maçın devre arasına 0 – 0 gidildi tekrar twit attım.

Hoca oyuna acil cenk yusuf ve hakanı almalı top çevirmeliyiz yenileceksek türk gibi yenilmeliyiz diye düşündüm, yukarıda belirttiğim araya pas atma şut atma önde top tutma düşüncelerimi de yazdım.

Hoca oyuna okay’ın yerine hakan’ı alarak başladı dediğime gelecek hoca yavaş yavaş diye düşünmeye başladım bu değişiklikle.

Hakan girdi deschamps’ın da dediği gibi türkiye oyuna ortak oldu önde top tutmaya başladı.

Bizim futbol alimlerimizin ptt 1.lig topçusu dediği Milan’ın 10 numarası 45 dakikada türkiye’yi öne çıkardı 1 gol attırdı iki anahtar pas attı bir tane %100’lük gol pası verdi.

Ben yusuf değişikliği beklerken zeki sakatlandı yerine kaan girdi.

Ben ozan’ı sağ beke çeker yusuf’u alır diye düşünmüştüm ama hoca bu riske girmedi ve golü yedik.

Artık ya cenk girmeyecekti ya yusuf ama biz sürekli yüksek vurduğumuz için cenk’in girmesi daha iyi olurdu çünkü burak stoperler arasında kayboluyordu cenk topu indirip burakla ikiye bir yapabilir arkadan gelenlere duvar olabilirdi.

Ve hoca oyuna cenk’i attı hakan çok klas kesti ve 1 – 1 geldi.

Tüm türkiye ayağa kalktı Yahya Kemal BEYATLI ustamızın Akıncılar şiirinde dediği gibi bin atlı gibi şendik, şenlendik.

 

burak 2

burak11

 

3

Yorum bırakın