TEŞKİLAT 2.SEZON İNCELEMESİ

Teşkilat dizisinin ilk sezonunu izleyip yazısını yazmıştım başarılı bulduğum alanlar olduğunu belirtmiştim. Lakin sonra bir daha izlemedim diziyi bu yazıyı yazmak için hem yeni sezonun ilk bölümünü hem de geçen sezon yayınlanan bazı bölümlerine baktım.

Bu yazı bundan dolayı hem geçen sezondan bazı şeyler içeriyor olacak hem de bu sezondan.

Geçen sezon başlangıçta beğendiğimi belirtmiştim lakin sonra dizi başlangıç konseptinin dışına çıkarılmış. Başlangıçta kurulan ekibin bir amacı ve yönü vardı. Bu sezon ilerledikçe aile içi ağlaşmalarına aşk konseptine birbirinden hoşlanan ama açılamayan iki karakterin döngüsüne girmiş. Çekilen bazı aksiyon sahnelerinde aşırı saçma anlar var. Bunun yanında dizinin asıl konseptinin aksiyon olmasına rağmen çok yapay sahneler de dolu. Bir helikopter sahnesi var zaten destanlara layık. Çağlar ERTUĞRUL (Serdar) gerçekten çok sempatik birisi çok enerji dolu neşeli birisi lakin dizi içerisinde oyundan sahneden kopuyor. Karakterin dışına çıkıp kendisi gibi oynuyor ve ortaya duygusu yitirilmiş birçok sahne çıkıyor örnek vermek gerekirse yeni sezonun ilk bölümünde olan vurulma sahnesi. Bence karakterde kalsa çok daha iyi olacak aynı şekilde dizideki neredeyse bütün oyuncularda bu durum maalesef var.

Bilmiyorum belki de çok uzun çalışma saatlerindendir sıkılıp artık çekelim bitsin gidelim modunda çekiliyordur ama daha iyi olabilirler -tıpkı benim daha iyi yazabileceğim gibi-.

Geçen sezonun son bölümünde serdar bir uçağı teröristlerden arındırıp uçağı indiriyor. İndirdikten sonra kaçırılıyor. Kaçıran kişi de diziye Yıldırım -Gürkan UYGUN- karakteriyle giriyor. Serdar’ın zihnini sıfırlıyorlar hiçbir şey hatırlamıyor ve birde kimyasal veriyorlar. Ekip tramvay patlamasından kurtulmuş sadece Uzay’da bir hasar kalmış. Hep beraber serdar’ı aramaktadırlar. Tabi ki ceren’i de.

Yıldırım’da yeni sezonda diziye dahil olan Halit -Turgut TUNÇALP- başkan’ın baş düşmanı ve Türkiye’yi sevmiyor. Geçmişte halit başkanla yaşanmışlıkları var. Geçen sezon öldürülen fadi’nin yerine düşman karakter olarak giriyor. Fadi’den daha büyük bir düşman olarak gösteriliyor. Halit başkan’da duygusuz sadece profesyonel ve yapılması gerekenlerin yapılmasını emreden birisi olarak gösteriliyor.

Bu sezon’un ilk bölümü de tıpkı geçen sezonunun ilk bölümü gibi daha farklı şeyler vaat ediyor ama gelecekte neler olur bilemiyorum.

Umarım dizi bu çizgide devam eder.

Yorum bırakın